Tiltott mágia, A kalandozók 02
Tiltott mágia
2. Paklim
Most egy tiltott mágiás dekket mutatnék be mégpedig a kedvencem, a kalandozókat.
Leginkább amatőröknek szeretnék segíteni ezzel, viszont a paklik profi környezetre vannak összerakva teljesen kioptimalizálva, ami miatt lehet egy kicsit nehezebb velük játszani.
Maga a TM formátumra nem feltétlen a legerősebb koncepció, de az biztos hogy elég stabil és nagyon élvezetes vele játszani, nem mellesleg igen költséghatékony.Lehet azért is tetszenek ennyire mert elég sok belőle az én lapötletem . Azt leszögezném nagyon sokféleképpen össze lehet rakni egy kalandozó paklit, de szerintem ez a legerősebb. Én eddig két versenyen játszottam velük egy kiemeltet nyert veretlenül és egy behosón volt velük egy vereségem, ami hajszál híján ment csak el. Ha egy új dekket csinálok nagyjából 2-3 verseny után érzem véglegesnek szóval ezt a mostani formáját annak tekinthetjük én már ezen fix nem fogok változtatni. Kezdjük is.
1 A kalandozók védőszentje (epikus): igen egyszerű követő. A játék folyamán egyszer tud csak olcsóbbítani, de ez bőven elég lesz nekünk, hogy annyi tempót kapjon a paklink amennyi kell. Talán nem is ez a legerősebb képessége hanem a bónusz +1/+1 amit a lényünknek ad. Ezáltal nagyon gyorsan pontot tudunk tenni a játék végére az amúgy sem kis kallerekkel. Van egy bónusz képességünk is, hogy szintlépésekkel kapott képességeket nem veszíthetik el, de ez elég ritkán fog számítani.
3 Swind: kezdjük is a paklink legerősebb kalandozójával! 1-re olcsóbbítva ez a kalandozó konkrétan túlzás. Én a Nagyobb ködszilánkhoz hasonlítanám leginkább, csak ez követővel lehet jobb. Nem elég hogy drágább rá kánterelni kijátszásakor max ép-t növel, de követő mellett S-re ingyen huzat és ha sebez manát is termel és gyógyít is. Ha egyszer ütött és megéli a köv kört nagyjából meg is nyerte nekünk a játékot önmagába. Szép karakter, nem mellesleg a törhető követőket is elintézi egyedül. Amiből ezen a formaton azért elő fog fordulni. A pakli is úgy lett összerakva egyébként hogy elég sok lappal meg fogjuk tudni védeni.
3 A feledés prófétája: TM-en nagyon kevés az értelmes védekezéses kánter ráadásul lény alapú. Na pont ezért szoktak sokszor beleszaladni a prófétába. Ő se a legjobb fajta persze, de a célnak megfelel. Az hogy jó jellemet nem kánterel TM-en ne zavarjon senkit nem lesz olyan dekk, ami ezzel a 3 jellemmel játszik szóval valamire biztos jó lesz. A semmizése nem igazán fog számítani ezen a formaton, de azért ne hagyjuk figyelmen kívül. Egy epikus gyógyulás alól sem utolsó kiszedni az etnikumokat.
3 Huddens mester: a kedvencem az ütő gépezet:) Sokszor csodálkoznak, hogy egyáltalán játszok vele ráadásul 3 darabbal mert, hogy drága 3 manáért. Ne felejtsük el hogy ezt is mint majdnem minden kalandozónkat már idézhetjük és ott van a követőnk olcsóbbítása is. Ez azt jelenti, hogy akár 1-ért is ki tudjuk játszani! Na de azért maradjunk a józan eszünknél és nézzük a legrosszabb esetet amikor 3 manáért kell kirakjuk. Drágább rá kánterelni így igen jó eséllyel létre fog jönni amikor is lekaptunk vele egy lapot! Ez már nem olyan rossz. Esetek többségében mivel lényes a meta csontot is fogunk kapni és ha megéli, hogy használjuk akkor 1 zsz-ért ad nekük egy kobuderát is. A kis kobuderánkkal karöltve 9-et fognak odacsapni ami azt jelenti hogy következő körben a kobuderának a képességével kapnak még +1/+1-et és az 11 sebzés ismét és a mester képességét még nem is használtuk! Ez egy igen stabil nyerés szerintem ezt sokan észre sem veszik csak miután kijött és köv körben odahalnak. Nagyon kemény lap ráadásul ha valami korlátozó szabálylap ellen játszunk (börtön, lápvidék) lehet remegni, hogy fel ne húzzuk mert önmagába nyerni fog.
3 Bütyök: nagyon sokat szidott kalandozó. Pedig észre kell venni asztalról iszonyat zavaró a hálójával, és a dermesztés osztogatással ráadásul pillanatok alatt hatalmasra hizlalja magát vagy bármelyik kallerunkat. Követőnek köszönhetően és az +1/+1 nek amit ad magának már passzolás után vissza is húzza magát. Szerintem ez bőven megfelel egy 1 ért jövő lénynek és ha kell semmizni is tudunk vele. Egyedül átkozott követő ellen lesz ultra gitt de legalább lesz mit sidelni ha véletlen belefutunk. Ha esetleg látjuk, hogy valaki sok jelzőlevevős cuccal játszik pl Kegyetelen nap akkor is érdemes inkább kiszedni.
3 Varázsszövő: TM-en rengeteg laplövést használnak. Varázsszövőnk nem a legolcsóbb viszont ha létrejött garantáltan védve vagyunk mindenféle paklitól. Egyszerűen nem lehet optimálisan megoldani. Vagy egy körbe kell gyorsan két lövéssel vagy utána már nem igazán lehet. Követő mellett S-re osztogatja a csontot ezáltal ingyen kánterelgetünk vagy segíti a zsz költségű lapjainkat. Van még egy nagyon erős képessége a lap keresés. Ezt sajnos a követőnk nem tudja önmagába kisütni, de azért van a pakliban lapunk, ami szintlépést osztogat. Leütni sem könnyü mivel mágikus a védekezése szerintem ez is igen erősre sikerült. Minden paklit el fog lehetetleníteni miután megérkezik, elég jó a TM metára.
3 Izomagy: 0-ért hatalmas testet kapunk. Fogja az azzonnaliakat és az épületek. Gyakori létére ez a lap lassan hagyi környezetbe is befér a dekkekbe. Ráadásul, ha van lent egy Bütyök lényünket se kell passzivizálni, mert megvéd minket az álomjelzőktől. Kalandozó dekkbe ennél jobb kánter nem igazán fog kelleni. A p-s képességét életbe nem használtam még és nagyon úgy néz ki nem is fogjuk már.
3 Császári kínmester: Először nem használtam ezt a lapot, de kellenek az olcsó kalandozók is. Ráadásul ez követő mellett 0-ért egy életes lény, ami ha magát célozza 2x tud dobatni vagy ellenféltő lapokat tud lecsipegetni. De az sem utolsó, amikor egy 0-ért kijátszott saját izomagyat ledurrant, ami utána termel nekünk 2 varázspontot! Azért raktam be végül, hogy minél gyorsabban és könnyebben ki tudjuk sütni az epikus gyógyulásunkat. Sajnos sokszor beleszaladtam abba, hogy egyszerűen nem húztam 3 kalandozót vagy a Császári dekrétum mellé nem volt semmi, hogy ingyen ki tudjam rakni. Ő volt a legutolsó símitás a dekken.(Közben nerfelték X min.1)
3 Császári testőr: Nagyon sokat filóztam közte és a Börtjauk között. Megmondom őszintén nekem a másik kicsit szimpatikusabb lett volna az ingyen 4/4 es test miatt. A testőrből kicsit több előnyt tudunk kicsikarni, ami egy picit is hosszabb távon sokkal erősebb a jelenése miatt. Kánterelni is egy kicsit nagyobb tartományba tudunk vele és ez fogja a felzárkózást is. Mind kettő kallert egyébként használni szerintem egyértelműen sok, el kell dönteni milyen irányba visszük a paklit, hogy hordásabb vagy kontrolllosabb jellege legyen. Nálam ez nem volt kérdés.
3 Törpe hős: Ez a lény még mindig nagyon erős kalandozó követő ide vagy oda. Iszonyat gyorsan szétüti az ellenfelet úgy, hogy közbe kapja az izmokat vagy a homokfutónak köszönhetően az életet is. Egy nyers táp lap mindenféle túlzás nélkül. Ha létrejött ellenfelünknek nem sok maradt hátra, ráadásul háló mellett kell, hogy megoldja úgy, hogy valószínű már izmunk is van rajta. Versenyen pl volt olyan Börtön ellen jött a Törpe hős keresett egy Homokfutót. Ingyen jött mellé egy Izomagy álmozta a hőst majd Homokfutó felkeltette és első körbe odacsavartam 11 sebet. Szerencsétlen 1 manát tudott felírni a játék folyamán. Persze ez csak egy szitu a sok közül csak rá akartam világítani mennyire gyorsak tudunk lenni mindenféle erőlködés nélkül. Én egyébként még Quwarg taposó tappancsot és Palackba zárt üzenetet használtam mellé sidébe. De Glóriát is meg lehet nézni vagy a Varkaudar lapátot, de én erre 3-nál több helyet a sidébe semmi kép se tudtam feláldozni.
3 Császári dekrétum: Ahogy a Swind a legerősebb kallerunk ez úgy a legerősebb kánterünk. Szinte mindig 3 ÉP-ből fogjuk tudni kijátszani és ha ellenfelünknek nem lesz rá kántere olyan lapelőnyt képes termelni, amitől valószínűleg elbukja a játékot. Igaz általa választott lapot dobat, de legalább a semmibe teszi vagy, ha nincs lapja húzhatuk is rá akár. Ha akarja ezt is egy körbe kell hogy megoldja két megoldással vagy fix kikapott. Nagy betűvel van ráírva hogy lapelőny.
2 Moa homokfutó: Amikor a Huddens mesternek, Swindnek vagy a Törpe hősnek fent kell maradni, hogy gyorsan nyerjünk ez tökéletes védelem lesz. De olyat is lehet hogy egy Varázsszövőt tápolunk, hogy utána egyből kereshessünk is az izomnak köszönhetően egy másik lapot paklinkból (mondjuk egy Homokfutót). Ha csak egy "sima" forráskánterről beszélünk akkor is igencsak megállja a helyét ez is iszonyú erős lap.
3 Gyilkos fegyver: Kicsit mindig a harci zenéhez hasonlítottam ez a lapot az is legtöbbször ingyen jött. Igaz 1 nél nagyobb költségű lapot nem nagyon fogunk tudni megfogni vele vagy leszedni, de ez 1 zszért bőven több, mint elég. Ráadásul van rajta egy védekezés ikon is! Az ongoliánt diszkosz végre ki lett alóla szedve, de így is bőven jó kánter. Az a 2 homokfutó, amivel játszunk alapból bőven elég lesz mellé.
3 Ganüid védelmező: Igen, ő is azért kell hogy a giga előnyt termelő kallereinket megvédje és az S-es képességét is utána hasznosan fel tudjuk használni. Pl császári kínmesterrel. Persze megfogja az azonnalikat is de legtöbbször azt jelenti hogy megmenti egy kallerünket majd.
3 Batkamanó: Az ősmágiás ingyen kánter nagyon kell, főleg amikor ellenfelünk egy Felzárkózást akar kijátszani, ami ezen a formátumon elég gyakran előfordul vagy megfogunk egy olyan aktiválást kívánó képességét, amire nem is számít. Én leginkább az átkozott felzárkózás miatt használom, de nyilván jó bármi másra is. Mondjuk hogy megvédjünk egy Swindet
3 Troll csatakiáltás: Na ez a lap nem csak arra jó, hogy egy kallerünket megmentsük hanem, hogy ebbe a lényes metába leszedjünk valamit. Nem nagyon használják ezt a lapot pedig igen jó kártya. Érdekes, hogy 2 Troll van a paklinkba ilyenkor még sebez 3 at is. Érdemes figyelni erre, mert elég sokszor kisüthető és igencsak nem számítanak rá. Ekkora ütések mellet ezzel nyerhetünk is.
3 Zanshin: Ez a leszedés annyira jó hogy lehetett volna ritka is. Akár védekezésből semmibe lövünk egy lapot vagy, ha nem ebben a formában jön kapunk egy Kobuderát is. Ennél a kobudáráná megjegyezném nagyon lassúcskának tűnt, de ez hogy tápolja a lényeink iszonyat erős, de sokszor azt is megéli hogy plusz lapot huzat velünk. Nekem nagyon meglepő volt hogy ez versenyen mennyire sokszor huzat. Azonnalival nem lehet bántani de nem tűnt ennyire tápnak, igaz ellenfélnek foglalkozni kell vele minél gyorsabban. Mondjuk Varázsszövő mellé sem rossz
3 Goblin mágia: Mondtam hogy a dekkek elég sok azonnali lövést használnak és ez így is van jól. Még tudnánk többet is, de ez a 9 elég lesz. A mágia helyett lehet használni Eltőrlést. Én a Csatakiáltás és a Zanshin helyett semmikép nem tenném be. A mágia mellett nálam annyi szól, hogy fix ingyen jön vagy, hogy ha kell el tudjuk húzni ami sokszor nyerést jelenthet ezért ezt választottam. De ezt majd mindenki eldönti magának mi a szimpatikusabb.
Ennyi lett volna ez a pakli, nagyon sok kaller van még amit ki lehet nyugodtan próbálni és használni is lehet. A gyakori, nemgyakori szekcióban is vannak bőven használhatók még. Ha esetleg valakinek megjött a kedve kis kalandozáshoz tudjátok, a hiányzó lapokat megtaláljátok shopban