Semleges csatamező 01
Sziasztok. Most szeretnénk nektek egy paklit bemutatni és írni róla pár szót. Legfőképp kezdő és amatőr játékosoknak szól. Ha lesz időnk ezután rakunk ki mindig egy egy írást olyan pakliról amivel ép játszunk versenyeken hátha megjön hozzá másnak is a kedve.
Jó ideje nem játszottam már semleges csatamezővel de mivel már elvonási tüneteim voltak így minden kép össze akartam rakni egyet .Nem is azért mert a meta kedvez neki. Most ép nincs nagyon mit letiltani ami annyira jó lenne, de szerettem volna már mezőzgetni kicsit .Elég sok verzióval próbálkoztam de egyik se volt elég jó. A mostani metában elég hasonlóak a dekkek ezért mindig abba a problémába ütköztem, hogy az én dekkemből kiszedett 7lap annyira legyen elég hogy mindig kikapjak. Ezért kicsit máshogy kellett a dekket felépíteni. Nagyon fontos ha semleges csatamezőt akartok összerakni mindig legyen benne több elágazás, több lábon álljon a pakli. Ha kiszedik belőle a 7 lapot azt se érezze meg különösképpen. Végül most egy olyan fajta mezőt csináltam amibe elég sok elágazás van.Talán ez az a mező amibe a legtöbb lehetőség van eddig hiába vesznek ki belőle 7 lapot egyszerűen nem lehet optimálisan megoldani hogy zavarja. Igaz nem olyan pörgős mező mint az eddigiek de szerintem sokkal nehezebb ellenen készülni meg játszani is.
Ez lenne a gyűjtőgen-kontroll mező ami céhekre is épít. Tudom elsőre furcsán hangzik a megnevezés nem is igazán gyűjtőgenes de rengeteg jó kontroll lapja van ami gyűjtőből is kiválóan működik! Az hogy több lábon áll azt jelenti hogy ebben a verzióban van egy céhes vonal, egy gyűjtögenes vonal és ügyebár alapból egy kontroll paklliró beszélünk ami jatszik kánterekkel és laplövésekkel is szép számmal. Van benne egy kis ködös mellékvágány de ezt nagyon meg se említem ez már tényleg csak hab a tortán. Nagyon nehéz ellenfelünknek optimálisan 7 lapot kiszedni. Leginkább olyan lapokat fog válogatni hogy az ő dekkje ne gyengüljön miattuk. Céh aktivátorokat ki lehet szedni eleget de sidéből vissza tudsz pakolni párat szóval Max első játékban nem céhezünk de ezt az opciót nem fogja senki választani jó esélyel és amugy se akkora probléma ha egy játékot nem müködnek a céheink. Nem fontos a dekknek hogy aktivak legyenek. Ez inkább csak egy kis bónusz. Másik a gyűjtőgenerálás amiből úgy szintén nem fognak lapokat kiszedni mert nincs semmi értelme és amúgy is van benne elég hogy ne zavarja a paklit szoval megmaradt a másik irányunk is.
Gyűjtőből működő történet meg rengeteg van benne így kézből dobatásoktól ís bőven védve vagyunk alapbó is ez nagyon fontos! Az anbamról nem beszélve aki ezt rakja be ellenünk azt kockáztatja hogy dobatás után rosszabul fog állni.
Szóval elértük, hogy van egy kontroll mezönk amibe müködik még két irány és szinte büntetlenül letiltunk minden más narancs lapot! Ez egy mezőnél nagyon jónak számít.
Nézzük is a paklit:
Semleges csatamező:
Kereskedők céhe: ez egy nagyon fontos céh, az első verzióba sajnos nem használtam én se de nagyon fontos beleszólás a játékba. Ezt aktivizáljuk szinte mindig elsőre. Mardakor céhmesterel van bent pluszba így válalunk egy kis kockázatot de messze nem annyit mint a többi mardakoral főleg, hogy ez gyűjtőből is működik.
Tolvajok céhe: talán őt aktivizáljuk legritkábban de amikor kell nagyon hasznos lehet. Volt hogy egy első körös Immunis krakoch mellett simán a 2 sebekkel nyertem de laplopásnak sem utolsó amikor gyémántfésü, ködszilánk vagy süllyedő hajókat van lehetőségünk elszedni.
Fejvadászok céhe: ha egy kicsit elhúzódik a játék van hogy önnmagába megnyeri nekünk a meccset nagy körönkénti lapleszedésel. Pluszba van egy semmizésünk is.
Írnokok céhe: ezt csakis a lapvisszavétel miatt használjuk viszont elég sokszor hasznos lehet tud lenni. Gondolkoztam már azon is kicserélem egy másik feketére de ritkább az a szituáció amikor szükség lenne abból kettőre de ki lehet próbálni.
1 Mardakor céhmester: áltlába a mardakorok elég nagy hátrányok minden fajta pakliba de ő fele annyiért jön mint a többi ráadásul cantrip. Persze ez a legrosszab lehetőség benne ha véletlen felhúzzok. Legtöbb esetbe kigenerálva lesz, akkor viszont ingyen lett egy aktiv céhünk ami igen kemény. Akár lehetne kettővel játszani hogy 2sárga céhünk legyen de én sajna ezt nem merem bekockáztatni fix felhúznám mindig
3 A sors keze: ez most nagyjából a legerősebb kánter és beleszólás a játékban és védekezik is. Erre fel kell készülni a leggyakrabban kiszedett lap lesz! Ha olyan pakli ellen jászunk ami ellen azért nem árt ha van több kánterünk vagy védekezésünk ezt sidéből minden kép pótoljuk. Leginkább a védekezés számára figyeljünk.
3 Holdkeleti quwarg: saját paklink legjobb kántere de mégsem olyan jó hogy kiszedjék. Ha létrejön ha nem jól járunk az a szép benne. Ha asztalon marad simán beugrik zsznek vagy előkészítő fázisba csontnak. És már jelenhetjük is kifelé. De ugyan ez ha megkánterlik az utána kijelent 3lapból csak jól jöhetünk ki.
3 Fagyorkán: egy sima olcsó top kánter ami ugyszintén működik gyűjtőből. Kis dolgot tud de nagyon sokszor fontos lesz az a plusz sebzés. Főleg Lidércharcossal.
3 A motyogók alkuja: a játék jelenlegi legjobb nem lény lapjait ingyen fogja ami nagyon fontos.Gyémántfésű, Nagyobb ködszilánk, libertan, Életkristály stb...
3 Ganüid védelmező: ingyenes kánter ami szépen termeli nekünk a zanszilánkot ami elég jól fog jönni.
3 Árnyrém: minden valamire való kontroll pakliba kell egy szett reakció kánter.Ez ebbe a pakliba nagyon magasan üti a mércét mind kánter mind gyűjtőböl müködő lapként. A jelenése iszonyu erős. Tudunk vele további lapokat generálni vagy kánterelni ami meglepő módon nagyon sokszor jó.
3 Rohamozó ork: az ősi káosz egyik legjobb lapjának tartom. Kijátszva teljesen mindegy létrejön e vagy sem egyedül a semmibe lövések ellen gyenge. Én azt mondom ha kezdünk és kevesebb kántert huzunk nyugodtan belerakhatjuk akár védekezésbe is optimálisan nagyjából csak sors kezével tudják megoldani amugy fix van egy kánterünk asztalrol amire elég nehéz visszafogni. Nem mellesleg egyedül két épületünket is fel tud rántani amiből több is van a pakliba ezáltal iszonyat megtudja pergetni. Kigenerálva is fix lapelönyre számíthatunk.
3 Süllyedő hajó: az ősi káosz másik spoilere. Rohamozó ork legjobb haverja. Na ezzel a lappal teljesen mindegy mi történik, ha kigeneráljuk ha létrejön ha nem minden kép lapelőnyünk lesz belőle. KIVÉVE ha ellopják LOL akkor megszivtuk de ez nagyon ritka lesz.
3 Libertan: az orkunk másik haverja. Nagyon sok lehetőség van benne a tokeneknek köszönhetően és sokat erősödött a jégcsapnak köszönhetően. Mint ölésnek mint lapleszedésnek tökéletes minimális költségért.
3 Szottyantó: a másik lapunk ami legtöbbször ki lesz szedve! Sokat nem kell majd gondolkozni milyen épületeket húzzon fel vele mert kint fog csücsülni a kispadon. Anti-mágiás így már nagyon kevés értelmes kánter van ami megtudja fogni. Aki meg bent hagyja az ellen kettőt dobatunk plusz generálunk magunknak egy lapot kézből ami jó esélyel így meg is nyeri a játékot nekünk.
3 Mélység felfedezése: akkor a legjobb ha szottyantóval kéz a kézbe járnak de kigenerálva is brutál lapelöny. Ha meg csak simán felhúzzuk idézve vagy akár két manáért kijátszva van belőle fix két lapunk. Egyetlen értelmes megoldás rá a semmibe kánter amiből azért valljuk be elég kevés van.
3 Nagyöbb ködszilánk: az egyik legjobb erőforrás a játékba és a dekkünk egyik legjobb ellenlapja is sajnos a 3-as ujrahasznosításal. Őt is jó esélyel kiszedik de ha mégse szépen kereshetjük akár ködözésel de önnmagába is nagy erőt képvisel. Nem hiszem hogy a körönkénti tápot magyarázni kell.
3 Ködharcos: nagyjából 40 ezer lapelöny van a lapba építve és ködözik is, kigenerálva is működik nem is értem. Nem kell agódni mennyit gondolkodjunk rajta mit csináljon mert nemsokára tiltó listán lesz szóval ennek helyére majd lehet pakolni valami mást. Amíg használható élvezzétek ki.
3 Dermesztő köd: nálam ez a laplövések új generációja. 10pontos nemgyakori lap. ködözik vagy ingyen megold egy lapot. Igaz csak 2 körig de pont elég időre dermeszti ami sokszor sokkal jobb mint ha gyűjtőbe lőné. Majd utána gyűjtőből akár kigenerálva is iszonyu zavaró. A tárgyak és bűbájok kijátszáskori képessége ügye nem fog működni mert passzivan jönnek volt hogy ködszilánk újrahasznosításától védett meg. Volt hogy én is benéztem ellenfelemnél beleraktam egy Gemina kertjét ami passzívan jött majd kapot egy sima laplövést és leesett.
3 Motyogó szolga: manapság én igyekszek csak olyan laplövésekkel játszani amik semmibe lőnek. A szolga is ilyen vagy ha simán nincs erre szükségünk elhuzzuk ezzel is pörgetve a paklinkat.
3 Eltörlés: az ősi káosz ujjabb spoilere ami semmibe lő. Lehet ezt nyomni vagy az önnbeteljesült jóslatot én ezt jobban szeretem. Nagyon fontos hogy a lidérharcosunk ezt gyűjtőből átforgatva sokkal többet lő meg dermeszt vagy elmúlást oszt mint a jóslattal. A másik hogy lehet idézni ez sem egy utolsó szempont. Védekezés sajnos nincs rajta a másikkal ellentétbe.
3 Laudáló termik: vannak dekkek amiket egymagába el rak ez a lap. Ezért ezeket kifogják szépen szedni van hogy ezzel se fogunk játszani. De akik bent hadják ott is lesz bőven lap amit majd zavarni fog. Ő is szépen tud építkezni akár két épületet is. Egyetlen lapunkal anti kombó (szottyantó) de ő kispados vagy ha véletlen egyszerre vannak lent bőven megoldhato ne zavarják egymást. Gyűjtőbe begenerálva és is szépen tud mőködni és fel is támad!
2 Kezdő tolvaj: amilyen kicsi olyan hasznos Semmiz is, szépen építkezik és a céheket is maszekba aktivizálja.Egyik kedvenc gyakorim lett. Egy első körös sárga céhvel valószinü játékot nyertünk. Generálva ez is ugrik visszafelé feltámadva.
1 Sirrabló: sokszor ő a 7.lap kivételkor mert egyet használunk de sidébe természetesen van még azért használok csak 1-et mert felhuzva első körbe se építkezni nem tud se manát termelni jó esélyel. Bőven elég ha egyszer csak beugrik valamikor gyűjtőbe és feltámad.
3 Temetőlidérc: ez a lap brutál erős. Feltámad, dobat ellenféltől, generál nálunk vagy gyűjtőből kánterel. És szinte ingyen jön. Szeretjük mindent is tud amit kell.
3 Lidércharcos: Kijátszási feltételből generálni nincs jobb. Mármint nekünk mindenki más sírhat. Ha esetleg egy rohamozó ork beugrik neki már kánterünk is van egyből. Szépen megoldja az asztalon lévő lapokat miközbe megöli ellenfelünket. A kijátszási feltételt a laudáló termik se zavarja ez elég fontos és Kybert sem lehet rá keresni. Ki generálva is tovább dobathatjuk paklinkat. Ennél több képesség már bűn lenne rajta.
Ennyi lenne a pakli itt sokan gondolhatjátok hogy egy Kyber megöli az egészet de ez nagyon nem így van. Hangsúlyozom, hogy ez egy kontroll pakli és generálni se muszáj ha tudjuk ellenfelünk Kyberezik. PL egy Temetőlidércet ne használjunk generálni 1 lapra ha tudjuk hogy jöhet a Kyber. Érdemes ellenfelünk nekronját is figyelgetni közbe.De ha lent van egy laudáló termikunk akár generálhatunk is mert az ujrahasznosítástól megvéd minket. Sidet nem írok ha esetleg lesz ilyen igény pakliírásokra akkor akár azt is nézhetünk de az is egy külön téma. Két nagy versenyen voltam vele eddig 2 vereséggel összesen. Ez még félig egy teszt alatt álló dekk ezért ez nem rossz eredmény. Egy Behós 6. és egy kiemelt első helyre volt jó eddig. A két vereségből az egyik balszerencse volt a másikban én hibáztam hiába nekem is gyakorolni kell még vele. Köszi a figyelmet ha megtetszett a hiányzó lapokat megtaláljátok a shopban