Papok bebörtönözve 06
Tartalom értékelés
Papok bebörtönözve 06
A következő paklilista a jó öreg Zarknod börtönéről fog szólni, még pedig a megszokottnál kicsit más féle képen, mert antimágiázgatunk kicsit.
Ehhez a sokak által szidott papokat fogjuk befogni, amiból vannak igen jók, ha úgy rakjuk össze a paklinkat, hogy minket ne zavarjon az AM. Ez Börtön mellett igen hálás lesz. A papok úgy vannak kitalálva, ha bejött az anti-mágia, onnantól fix ne tudjunk belőlük laphátrányból kijönni. Ez egy ilyen korlátozó szabálylap mellett talán a legfontosabb! A pakli egyébként kicsit kalandozós vonalra van összerakva, hogy tudjuk őket keresgélni Pszionikus kapcsolattal. Igen ez egy varázslat, de ezen nem kell aggódni. Nézzük is a dekket.
Zarknod börtöne:
Én mindig is jobban szerettem ezt, mint a bilincset. Igaz, itt lehet keresgélni, ami néha nagy hátrány is, de nagy előnyt is csinálhatunk belőle, de ami miatt jobban szerintem az a minusz 2 lap húzása. Bilincs mellett nagyon sokszor az van ellenfelünk simán lekánterel vagy legyorsul. Egyszerűen több lapot húz és a paklink átlagköltsége is nagyobb általában, ha korlátozó szabálylappal játszunk. Börtön mellett ezek a hátrányok nem igazán fognak kijönni. Mínusz 2 lap mellett nehezebb kánterelgetni is és legyorsulni is, ezen kívül könnyebb rosszabb kezdő kezet is produkálni. Nekünk ilyen paklival annál jobb, minél hosszabb egy játék.
3 Leah papja*: Általában azt mondják ez a legerősebb pap, ami igaz is, de nem ebbe a pakliba. Semlegesít plusz anti-mágiázik ez már igen jó, de miután megérkezik lapokat tudunk visszapakolni asztalról vagy gyűjtőből. Valószínű, ha csak 1-2 lapot vissza tud vetetni megnyeri a játékot, nem kell, hogy sok kört megéljen. Ez mi börtönbe, ha nem prémium? De hogy miért nem ez a legerősebb pap a paklinkba?
3 Elenios papnője*: Mert ez a papnő sokkal jobb. Kijátszásakor anti-mágia mellett csábít, ami igen jó. Na de ha kevesebb lappal kezdtünk, amire a mostani metában igen nagy esély van akkor lapot is lophat nem csak lényt. Ez igen kemény. Kis szerencsével dobattunk kijátszásakor meg loptunk is és pluszba lent van egy lapunk, amit meg kell oldani még ellenfelünknek, mert asztalról is tovább görénykedik. És akkor nem beszéltünk még arról a lapról, amit elvettünk. Ez minimum 2-3 lapos lapelőnyt fog nekünk teremteni, pontosan ezért ez a legerősebb papunk. Ez is egymagába le fog tud hozni nekünk játékokat.
3 Chara-din papja*: Ezt a papot mostanában egyre többet látni. Ez kijátszásakor csak antimágiázik, viszont kap egy életet, hogy nehezebb legyen levakarni. Viszont, ha kijött és AM-nek dobatott utána ha ellenfelünknek nincs azonnal egy életkioltós leszedése nagy bajban van. Itt is az következik, mint az előző kettő papunknál. Iszonyat lapelőny. Passzivizálásra dobat is ráadásul a semmibe, ha ezzel kezdtük a második körünket ellenfelünk jó eséllyel ki is ürül vagy olyan laphátrányba kerül ahonnan nincs visszaút. Külön jó, ha ellenfelünk elkezdi húzogatni ezek után a kántereket minden körünket tudjunk azzal indítani, hogy P-re eldobatunk. Nem lesz túl boldog. Ekkor fogják jó hamar bedobni a játékot.
3 Mutáns szirén: Ennek a lapnak is most fog eljönni az ideje a kétszínűségének köszönhetően. Igaz enélkül is bőven erős volt, de azért nehezebben fért be paklikba. Tud ez is antimágiázni vagy lopni, ami az esetek többségében nyilvánvalóan jobb lesz. A gyógyulások hasznosak lehetnek, hogy ne tudjunk hamar kipurcanni. igaz maga a laplopás is ezt fogja elősegíteni. Nagyon fontos eltudja szedni a forrásimmun lapokat is és az egyre többet használt brutál erős Harci fregattot is. Versenyen ez valószínű sokszor elő fog jönni és pikk-pakk játékokat nyer nekünk. Elenios papnőjénél csak ennyiben erősebb, de azt mondom az még mindig jobb ide.
3 Telkarid agyszívó: Ez is antimágiás. Igaz csak nullás viszont ez azt jelenti szinte fix létrejön és így jó esetbe dobat két lapot. Bilincses verzióba talán jobb, ott több lapból tudunk dobatni, de ha ellenfelünk pakliját kicsit ismerjük itt is könnyen ki tudjuk találni mit válasszunk neki. Ezt általában egy narancs lapból meg lehet ítélni. Azt se felejtsük el húzatni is tud ha esetleg le van tiltva a szabálylapunk. Az előzőleg feltöltött hegymélyi keltetőbe is érdemes kipróbálni, akár alapból.
3 Pszionikus kapcsolat: Az egyetlen varázslat a paklinkban, de nem kell ezen aggódni, mivel egyért jön bármelyik papunk kijátszása előtt ki tudjuk rakni. Költségének is köszönhetően, ha azonnal meg tudják oldani vagy le tudják kánterelni nagyot nem buktunk rajta. Na de, ha megtudjuk védeni vagy csak simán fent marad és keresünk egy kalandozót jó eséllyel nyertünk is. Tudunk keresni szinte bármit: kántert, leszedést, lopást, visszavételt, dobatást. A paklink fele kalandozókból áll. Erre a lapra jó lesz figyelni, a jövőben szép pályafutást jósolok neki.
3 Rémhatár*: Ha már olcsó lap akkor itt a Rémhatár. Nem igazán értem ezt a lapot, miért nem kezdték még el használni. Ez egy zsz-es épület amit akár építeni is lehet ugye és akár több lapot is meg tud oldani extra olcsón. Ennek egy zarknodos felállásba jónak kell lennie. Van neki egy minimális hátránya, ami sebez rajtunk, de ezt csak a sokadik lapleszedés után fogjuk már érezni, amikor valószínű nem számít. Igaz előszőr csak sajátba szed le vagy előre ki kell játszani és úgy bármikor, de akár ölést is tud adni Mhorg személyében az asztalra, akár többet is. Nálam ez simán befért, a pakli átlag költsége amúgy is magas egy kicsit.
3 Tündér Mirca: Utolsó évét tengeti néhol-néhol előkerült, de nem használták túl sokan. Egy antimágiás dekkbe nagyon sokat számíthat, hogy azonnalival tudunk beleszólni a játékba. De én nem csak ezért vakartam elő, hanem azért is, mert ellenfelünk Harci fregatját igen szépen el tudja kérni ez is. Igaz ezt lényként tudja csak megtenni, de azonnaliként meg bármit ami max 2-es. Van egy reakciódrágítása is ne feledjük és kalandozó ő is. A sok lopásnak köszönhetően ellenfelünk nem tudom, mivel akar majd megverni minket.
3 Xeno képességvadász: Ha már az ellenfél körében való beleszólásról volt szó akkor itt egy másik kiváló lap erre a lehetőségre. Igaz akkor jön ingyen, ha használt két aktiválást kívánó képességet, de itt már az is számít ha egy epikussal olcsóbbítottak szóval nem fog ez sokáig bent ragadni. Ingyen kirakva nem túl sok lap van a játékban, ami megoldja, de legrosszabb esetben saját körbe kijátszva 2 manáért sem a világvége egy, bármilyen mocsokságot megoldani.
3 Káoszangyal: Neki is van egy reakcióvédelme és az van ráírva, hogy lapelőny. Kijátszásakor leszed vagy, ha nincs mit akkor dobat és ezek után, ha meg akarják oldani azért még ő is el tud csenni egy lapot vagy legrosszabb esetben visszaad egy befektetett manát. Zarknodos paklikba általában alap lap ő is.
3 Csalafinta: Ez a kalandozó is azt tudja amit kell. Semlegesít és utána lapokat old meg asztalról. Ha úgy van kánterelni se kell vele simán kijátszva is tud takarítani P-re. Pont az ilyen kánter/leszedésekre van szükségünk.
3 Pszi-mester: Ez is egy olyan kaller, ami zarknodos vonalban pont azt tudja, amit kell. Ha beérkezik a játékba legtöbbször élettel teszi, ezek után igen nehéz lesz levakarni az asztalról. A folyamatos lapszedés vagy kánter igen valószínű játékot fog nyerni nekünk.
3 Gyémángólem: A zarknodos vonal legkeményebb kántere, leszedése és ölése is egyben. Igaz drága, mint az állat, de ha kijátszottuk jó eséllyel csinált két lapelőnyt úgy, hogy kaptunk egy 5/5-ös ütő lényt. Van némi védelme kánter ellen meg, ha már ilyen drága Járj kompatibilis is, és költségének jó része azért zsz. Nem mindig olyan drága ez, mint amilyennek látszik. Ha valaki nagyon kántermániás bepréselheti mellé az Achátgólemet is, néha jól jöhet a gyógyítása.
3 Lidércharcos: Ez a lap olyan erős lassan mindenbe beraknám, ami feketével játszik. Kijátszva fix éget 3-at a kijátszási feltétel miatt, ami jó is lehet, majd élettel kerül játékba. Ez is több lap egybe gyúrva, amire a paklinknak szüksége van. Tud leszedni vagy megoldani az elmúlás dermesztésnek köszönhetően és közbe sebezgeti az ellenfelünket, nem mellesleg semmizgetünk is. Úgy érzem ezt az utolsó évét még kőkeményen le fogja dolgozni nekünk.
3 Temetőlidérc: Természetesen a harcos legjobb haverja is itt van a buliba. Miután játszunk pár pakliégetéssel nem ártanak a feltámadós lények, ezek börtönben amúgy is extrán jól működnek. Ha már valamit többször kell megoldani ellenfelünknek az nem hangzik neki túl jól, főleg, ha egy olyan lapról beszélünk, ami dobat. Nagyritkán hasznos lesz eljelenni is, de ez már fix azt jelenti, hogy lapelőnyt csinált nekünk.
3 Azarion, az érinthetetlen: Egyre többet hallom azt, hogy ez a lap nem is lesz olyan jó. Pedig ez feltámad és, ami rá van írva az bizony rá van írva. Ha kell a pakliba valami, ami csak az ölést szolgálja az ez lesz. A paklik legnagyobb része még mindig lényekkel öl és ez bizony ott fog figyelni az őrposztba szinte leszedhetetlenül. Vagy ha valahogy sikerült levakarni ki is kell semmizék. Nem kell ezt a lapot félteni, szépen agyon fogja ütni ellenfelünket.
2 Káoszfőnix*: Elérkeztünk a paklink legutolsó lapjához. Majd valaki írja meg, hogy lehet ezt a lapot optimálisan megoldani úgy, hogy az ellenfelünk ne jöjjön ki belőle totális mínuszosan. Az első két körben nem jó, utána elkezdhet aggódni. Ha van rá egy kis manánk ez bizony ütöget és magát le lőve lapokat fog tudni visszaveszegetni. Ellenfelünk még legjobb esetbe is azt fogja tudni csinálni, hogy semmibe lövi de még úgy is visszavetet egy lapot gyűjtőből. Ez kőkemény lapelőny termelés börtönben.
A pakli a mostani metában igen valószínű jó lesz, és játéktudást sem igényel különösebben, mert kevés lapból kell játszanunk. Érdemes kipróbálni, igaz ez nem tartozik a legolcsóbb paklik közé. Többen írtátok már, hogy az itt feltöltött dekkekel értetek el szép eredményeket reméljük ezzel is így lesz. Ha véletlen valami nincs megtaláljátok a shopban, és a lapkeresőnket nyugodtan használjátok!
Zarknod börtönében:
-3 leah papja*
-3 Elenios papnője*
-3 Chara-din papja*
-3 Mutáns szirén
-3 Telkarid agyszívó
-3 Pszionikus kapcsolat
-3 Rémhatár*
-3 Tündér Mirca
-3 Xeno képességvadász
-3 Káoszangyal
-3 Csalafinta
-3 Pszi-mester
-3 Gyémántgólem
-3 Lidércharcos
-3 Temetőlidérc
-3 Azarion, az érinthetetlen
-2 Káoszfőnix*