Őrült Enkala, az animátor Tiltott mágiára 03
Sziasztok.
3. pakli írásunk, így a nemzeti közeledtével egy Tiltott mágiás dekk lesz, ezt szeretnénk bemutatni, még pedig a nerf óta szinte semmit se használt Őrült enkala, az animátor epikus verzióját. Ez is inkább amatőröknek, kezdőknek egy kis segítség, ha nincs ötletetek.
A követő kapott egy nerfet mégpedig, hogy csak két kötelék feltétellel használhatjuk a gólem cserénket, aminek két lény áldozásával kérhetünk egy Pirgitgólemet, Kőgólemet vagy ezüst gőlemet. Ha 4 lappal kezdenénk teljesen felesleges lenne ezen gondolkodni, hogy használjuk-e, de így, hogy 5 lapozunk egy sima kontrollt fogunk ráépíteni, amivel néha gólemeket is fogunk tudni bekérni. Vagy nem is annyira néha??? A feltétel egyáltalán nem teljesíthetetlen van azért pár használható gólem, arról nem beszélve, hogy tokenként is lehet kérni Gólem szilánkot, ami segíthet teljesíteni a feltételét a követőnknek. (Vagy esetleg bármilyen morfot is használhatunk). Kánterekből és laplövésekből érdemes olyanokat használni, amik vagy asztalon maradnak vagy valami lényt termelnek, hogy utána alakíthassuk tetszőleges gólemé őket. Szerencsére elég sok ilyen kártya van. A pakli lényege érjük el minél hamarabb, hogy legyen két kötelékünk utána már nem lehetünk nagy bajba.
Nézzük is a dekket. Először a használható gólemeinket, amiket köteléknek is tudunk mutogatni.
3 Tükörgólem: Tiltott mágia metába nem lesz ember, aki nem játszik célzó forrással ez egy elég jó kártyának bizonyul, ami kánter után asztalon is marad. Van rajta egy másik képesség is, ami bármikor jól jöhet. 10 pontos lap a paklinkba.
2 Árnyékgólem: a játék elején nem túl jó. Kicsit költséges ezért is használunk kettő darabot csak belőle, na de ha elhúzódik a játék egy igen kellemetlen kártya amit elég nehéz megoldani, ráadásul a követőnknek is szépen tudjuk áldozgatni, ha úgy van 2 manáért simán visszaugorhat. Erősségre simán lesz olyan szitu, hogy egymaga lehozza a játékot.
3 Kristálygólem: nem a legerősebb gólemünk de annyira azért simán jó, hogy köteléknek mutogassuk plusz ez is egy olyan lapleszedés, ami asztalon maradó és követőnek áldozható . Manát pusztítani sajnos nem igazán sokszor fog viszont hordázni simán lehet vele nagyon gyorsan oda tud verni sokat, ha már van pár gólemünk. Ha valaki nagyon nem akarja ezt a cantrip Pajzsgólem is igen jó tud lenni, de én annyira azért nem szeretem szorongatni a lapokat ez inkább side, oda viszont kötelező.
3 Gólemgyurmázás: ezt már nem tudjuk köteléknek mutogatni aztán mégis. Egyik legjobb lapunk a dekkbe. 0-ért lényt tudunk vele lőni azonnaliként ennél több nem is igazán kell egy TM-en de tud ez mást is. 1-ért kijátszva fogjuk legtöbbet használni, ekkor ad két gólemszilánkot amire a követőnk egyből be is kapcsol és drágít. És a legfontosabb! Ez után meg is van a fix két gólem kötelékünk, ami után bármilyen lényeket tudunk áldozgatni a követőnknek.
3 Résföldi expedíció: hasonló a gólemgyurmázáshoz de lesz, hogy ez sokkal erősebb. 1-ért kijátszva ad 3 tokent amiből az egyik Gólem szilánk lesz és kettő bármi, ami lehetőleg feltámad majd vagy ganuid ifjonc legyen. Ezeket a feltámadós visszavehető tokenjeinket később használhatjuk áldozgatni a követőnkhöz vagy a Kőgólemünk húzogatásához. (A jelzőket teljesen mindegy hogy fogják kiosztani ez nem lesz lényeges). Ha a gólem szilánk mellé tudunk mutatni egy köteléket mondjuk kézből akár első körbe valószinű meg is nyertük a játékot. Annyit kell csinálnunk a másik két tokenből kérünk egy gólemet a követőnkkel, amivel mindjárt iszonyú előnybe is kerültünk mivel van 2 gólemünk az asztalon. Én legtöbbször Ezüstgólemet szoktam kérni, de ez mindig szituáció függő. Ha első körbe van egy, ami manát pusztít meg egy Ezüst gólemünk, ami kánterel és mind ezek mellé még van egy drágításunk a követőnek köszönhetően valami isteni csoda kell, hogy veszítsünk. És ehhez igazábol semmi nem kellett csak egy kötelék és a résföldi expedíció.
3 Kreátor mutakristálya: elég multifunkciós a paklinkba. Ha kell leszed, ha kell köteléket termel mindössze 1 zanszilánkért. De ha kell a feltámadós tokeneket termeli. Nem igazán szorul több magyarázatra.
3 Védőmágia: ha a két szín szabály megváltozik szerintem ez a lap elő fog kerülni a kazán mellől szerencsére a paklinkba enélkül is befér. Megvédi egy lényünket célzó forrástól vagy kántertől. Ez elég jó, igaz így nem ad lényt az asztalunkra, ami elég szomorú pont emiatt is gondolkoztam, hogy helyette Sheran védősárkányt is lehetne használni viszont ez azonnaliként kijátszva tud adni egy köteléket, ami mindjárt erősebbé teszi. Ez bizonyos szitukba nagyon sokat fog számítani akár egy expedíció kijátszása után. Ezt a kártyát is tudjuk nézni úgy, mint egy kötelék lapot.
Ha ezeket a lapokat összeadjuk majdnem fele kártyánk kötelék a paklinkba, ami nagyon jó aránynak számít. Innentöl ha betermelünk bármilyen lényeket, áldozgathatjuk is őket a követőnknek nincs megállás. Nézzük is a laplövéseket és kántereket.
3 Hadd hulljon a férgese: Egy laplövés, ami utána ad egy lárvát, ami majd szállhat be egy másik lénnyel gólemnek.Ritkább esetekbe a láthatatlanság is jól jöhet. Hibátlan kártya a paklinkba.
3 Goblin mágia: Ez is laplövés ami Goblint termel ráadásul ezt így vagy úgy el is tudjuk húzni. Ez még erősebb mint a Hadd hulljon, rosszabbik esetbe 0-ért kell megnyomni.
3 Most már elég: Sokan csak sidébe használják, de ez alapból olyan meglepetéseket tud okozni, hogy egy terülős kört egymagába megold ráadásul ez TM-en elég sűrűn elő fog fordulni! A saját paklink ellen is elég spoiler. Én biztos ki nem hagynám, de aki nem bízik benne rakhat be akár szinguláris anomáliát nekem az alapból nem fért be pedig köteléket is termel, és unikális morffal is elég jó kombó de ebbe a dekkbe kicsit drága az is. Persze ki lehet próbálni ezeket is nekem sidébe bent volt mind kettő.
Laplövésekből ennyi elég is nézzük a kántereket.
3 Izomagy: Már a hagyi dekkekbe is beugrott. Kánter plusz asztalon maradó lény top kánter ide. Ha kell hordázni is lehet vele.
3 A természet őre: Még nem fedezték fel és a színe se az igazi most, de a legtöbbet használt kánter lesz. Nem nehéz megjósolni. Szerencsére nekünk befér a Sheran. Laphátrány és manahátrány nélküli kánter eddig se volt nagyon sok és kétlem, hogy lesz ezután szóval ez egy 10 pontos kártya. Ha kell ad egy testet gólemnek áldozni (spoiler).
3 Mozgástér: A cantrip kántereket nagyon meg kell becsülni főleg, ha többet is tudunk egy pakliba használni. Ez is egy spoiler, ha kell gyógyítgat is igaz saját körbe kicsit drága de ezt megbocsájtjuk neki. A védekezést ne felejtsük el nincs túl sok olyan, ami használható igaz csak nem lényt fog.
3 Mösze tornádó: Egy sima lapkánter egy kis plusszal, ha van manánk. TM-en ezekből elég kevés maradt bent és ő azért a jobbik fajta simán használjuk, ja és védekezik. Ne felejtsük el ilyenkor is rákérhetjük a plusz képességet.
3 Földanya ereje: Védekezéses lapkánter, ami ősmágiás. Csak emiatt használom Az élet ereje helyett pedig az is egy jó kánter. A védelmét sajnos jóformán elvesztette, de az hogy ősmágiásan 1-ért megtudunk fogni egy nagy éjfattyat vagy egy bármilyen drágító követő mellett egy bármit elég erőssé teszi. Használjuk csak ha már visszaengedték.
3 Mágikus beavatkozás: Ezt is visszaengedték pedig nem olyan rossz ez. Leszed egy lapot vagy ellenfél körében akár kánterel is, amitől kicsit jobban használható. Igaz húzatni már nem sokszor fog de szerintem így is bőven befér esetleg be lehet helyette rakni Az élet erejét.
3 Édesvizi teknős: Igen, a végére maradt egy erőforrásunk, és igen tudom anti-mágiázik, ami tőlünk is dobat de ki nem f***a le Ellenfelünktöl is szinte fix fog dobatni ráadásul mi ritkább esetekbe tudjuk úgy alakítani, hogy tőlünk ne is dobasson. Ha asztalt ért onnan jön a móka. Ugye csak semleges jellemű lapokkal játszunk és ha kijátszunk egy ilyen lényt már termeli is a tápot. Ami nagyon fontos nincs ráírva, hogy kézből kell kijátszani a lényeket így a betermelt tokenekkel is vagy a betermelt gólemekkel is működik! Nem gyenge. A 3.körtől meg elég nagy lapelőnyt termel. Árnyékgólemmel karöltve igazán brutál páros. Ha a tekit felhúzzuk nem fogunk manahiányba szenvedni. Egyébként ki lehet próbálni a paklit Haragos teknős meg Háborgó tengerrel is úgy se volt rossz.
A pakliról ennyit. Én se játszottam vele még túl sokat, de nem tűnt rossznak nyugodtan lehet próbálgatni lehet vele menni igen jókat. Ha a drágább lapokat nem tudjuk begyűjteni vagy megvenni nyugodtan le tudjuk őket cserélni. Ilyen pl a Mozgástér, igaz ezt szintjutalomért ki lehet kérni, de le is cserélhetjük Sheran védősárkányra vagy akár Szétbontásra ráadásul mindkettő ad lényeket asztalra. Össze lehet rakni más gólemekkel is vagy lilával. Kvarc gólemmel meg ilyen jelző levevős hokikkal ugye jó melléjük az Izomagy meg a Résföldi expedíció is. Ha összejön nagyon erős, de az szerintem sokkal körülményesebb én ezt nagyon ráfeszülősnek érzem ráadásul mérföldekkel rosszabbakat lehet vele húzogatni, mint ezzel. Papírgólemet is lehet próbálgatni igazából ez is olyan dekk ami fillérekből kihozható néhány lap kicserélésével. Itt tényleg elég kijátszani egy-egy kántert meg leszedést mutatsz köteléket és már mehet is a buli.
Ja, és a hiányzó lapokat megtaláljátok a shopban