Mulgan, a segítő 04
Paklileírások 4.
Az új Mutánsok hagyományos környezetben.
Most kivételesen egy olyan paklit szeretnék megosztani, amibe a lapok frissen jöttek ki és még én se tudtam őket versenyen kipróbálni, de nem akartam ezzel annyit várni, nem hinném hogy sokat változtatnék addig az összeállításon. Ez inkább egy kontroll verzió, leszögezném többféleképpen is össze lehet rakni más-más színösszeállítással. Kezdjük a követővel és utána a mutánsokkal.
Mulgan, a segítő: Ha lesz elég mutáns az egyik legerősebb epikus lesz. Igazából mindenhez ezt használnám, ha nem csak kötelékkel működne. A játékonkénti bármikori kéz csere, hogy optimális lehessen bármilyen szituációhoz nagyon erőssé teszi vagy, ha csak simán nem jól húztunk esetleg nincs elég kántert/leszedést. Brutál erős. Az meg, hogy mutánsokkal külön jól működik igazán fincsivé tesz. Olcsóbbít is, és végre elérték, hogy ez az epikus már csak J,2 re teszi nem végtelenszer. (Szerintem mellesleg az összes epikusnak így kellene működnie).Az sajnos el van rontva rajta hogy nem csak lényeket olcsóbbit, tudom nem véletlen, de én erre figyelnék a jövőben, mert így inkorrekté tehet lapokat, ahogy ebben a dekkben is lesz ilyen.
3, Pszi-mester: Kezdjük is a megjelent legerősebb mutáns lényünkkel. Jóformán mutánson kívül is bármibe el tudom képzelni, a zarknodéktól kezdve a mezőig, de még Tarrgethbe is. Iszonyat kellemetlen kártya. Ha létrejött irdatlan nehéz megoldani nyilván az esetek többségében élettel kell kijátszani, ha csak nagyon rá vagyunk szorulva vagy van elég védelmünk mellé csak akkor játsszuk ki 1-ért. Önmagában képes lesz lehozni meccseket. Az, hogy van egy aktivizálgatós képessége is mutánsba, ahol ezt ki is tudjuk használni még durvábbá teszi a lapot. Ha meg tudunk neki adni valahogy egy izmot vagy kalandozó epikusba használjuk 100%-osan kihasználhatjuk az erejét még manát is fog termelgetni nekünk, de enélkül is bőven erős.
3, Tron'dar: A mester után ő lesz a legjobb mutáns lényünk feltéve, ha lesz mellé kötelékünk. Sajnos előfordulhat a kontrollos verzióba, ahol nem játszunk annyi mutánssal, hogy nem lesz kötelék és úgy bizony nem a legerősebb. Szerencsére a követőnk ezen könnyen segíthet szóval nincs itt olyan nagy probléma. Igaz el kell majd használjuk a J-s képességet, de hát ezért van. Kapott egy egyes oltalmat és ez egy igen erős képesség lesz, amíg nem kezd el játszani mindenki Eltörléssel vagy hasonló leszedésekkel, amik ezt kikerülik. Ha Tron'dar el kezd dolgozni az ellenfélen egy-két kör alatt olyan előnyt fog termelni a dobatásokkal, ahonnan már nem lesz vissza út. Maga a lény annyira erős, hogy a paklikevergetős képessége szerintem már csak egy kis extra, de igen durva hogy még dermesztgetni is tud.
3, Csalafinta: Az első kánter mutánsunk nagyon erősnek tartom. Igaz, nem fog mindent, de olcsóbbítva 1-ért több, mint jó, ami utána asztalról ráadásul nagyon zavaró. Lapokat old méghozzá úgy, hogy közbe kombóztatja a többi mutánsunkat a visszakeverős képességével. Saját maga kevertetésre nem tud semmit, de ha létre tudott jönni elég nagy lapelőnyt fog így is csinálni, mert vagy le kell szedni ellenfelünknek vagy szép lassan megoldja az asztalon lévő lapjait. A szintlépés csak egy kis extra rajta valószínű csak kaller követővel lesz kihasználva.
3, Isthar, a káoszpápa: Jó ez a lap, egy baj van vele. Ha üres az asztal semmi értelme kijátszani, mert kevertetésre működik a képessége ráadásul, ha úgy nézzük mind kettő. Ütésre kevertet lapot és onnantól tud dobatni is egyet. Ha van lent lap, amit ütés után el tud intézni és ha ez ráadásul ellenfélé mindjárt két lapjától szabadítja meg. Ez már így elég jó, főleg hogy ezt minden körbe megtudja, ráadásul láthatatlanul. Elég jó lapelőnyt tudnak csinálni ezek a mutánsok. Üresbe esetleg még azt meg tudjuk csinálni, hogy kijátsszuk és elhasználjuk a muligenünk J képességét dobatva, így egyet.
3, Ősi igék idézője*: Lehet meglepő de én Rhattal raktam össze méghozzá miatta. Ez egy régebbi nemgyakor Ősi káoszos mutáns, ami olcsóbbítva egy zsz-ért több, mint kiváló, ráadásul a keresős képessége kombózhat a többi mutánséval, mivel utána itt is paklit kell kevernünk. A Pszionikus kapcsolattal igen jó terülést tudunk vele előadni ha van egy kis minimális manánk. Az idéző keresi a bűbájt, amit kijátszva S-re keresünk egy újabb idézőt amit az előző passzivizálásából ingyen kijátszunk és így tovább.. Pár manából jóformán ki tudunk játszani 3 Pszionikus kapcsolatot 3 idézővel. De, ha ez nem megy igazából bármit ki tud keresni, amire épp szükségünk van. A gyógyítós képességének hála elég nehéz mellette gyorsan meghalni, ráadásul bármit képes begyógyítani nagyon kellemetlen tud lenni.
3, Gondolatolvasás: Utolsó mutáns a pakliba, amiből szerintem még gondok is lehetnek. A követő nem csak mutáns lényt olcsóbbít, hanem bármilyen mutánst és ezt már most megmondom ez így több mint brutál. El tudom képzelni, ha erős lesz ez a dekk vagy akár maga ez a lap ezt a követőt simán be kell nerfelni, hogy csak lényt tudjon olcsóbbítani. Ugyanis 1-ért olcsóbbítva nem csak azt tudja, hogy ellenfél kezében látunk mindent ami egy hatalmas előny egy jobb játékosnak. De kijátszása után S-re minden körbe ingyen dobat (nyilván kötelékkel) és J-re egy lapunkat is visszaveteti gyűjtőből. Az meg, hogy kánterdrágítást is kaphat tényleg nevetséges. Nem tudom ez a lap, hogy lett tesztelve, de eszméletlen erős egyetlen gyengepontja van, ha kijátszása után ki tudják egyből lőni. Ha ez nem történik meg jóformán nyertünk is. Még jó hogy az Ősi igék idézője is ha kell ki tudja keresni
3, Pszionikus pajzs: Önmagába se egy rossz kártya 1-ért védekezik, varázslatot kánterel újrahasznosítással, ami komboztatja a mutánsainkat. Ha van asztalon mutánsunk onnantól ritka szintű lap. Kap egy ősmágiát és lapot fog kánterelni. Kell ennél több?
3, Pszionikus kapcsolat: Rég kaptak a kalandozók ennyire erős kártyát. Nem csak mutánsba, bármilyen dekkbe jó lehet, ahol van pár kalandozónk akár börtönbe is. 1-ért kijátszva S-re ingyen keresve minden körbe elég jó biznisz, arról nem beszélve itt is paklit kell kevergessünk utána. Ha pedig passzivizálni is tudunk kalandozónkat a keresettet is ingyen kijátszhatjuk. Ez is nagyon erős kártya lesz, ha pedig valahogy leszedik a jelenős képességével tuningolhatjuk valamelyik mutánsunk, ami szintlépésre extrán működik.
Nagyjából ezek az új lapok kellene bele, innentől már csak meg kell védeni a lapjainkat.
3, Léleksorvasztás*: Mindig azt mondom, ami kánter feltételesen akár, de húzatni tud rossz nem lehet. Ez egy top kánter lesz a jövőben. Kétszínű, meg tudja kerülni az oltalmat, van egy kántervédelme és akár húzathat is. Ennél erősebb kánter nem kell már a játéknak.
3, A sors keze*: Ezt a kártyát végképp nem kell ecsetelni ismeri már mindenki. Szerintem a játék egyik, ha nem legerősebb kántere/leszedése ráadásul ez is meg fogja tudni kerülni az oltalmat.
3, Ganüid védelmező: Lények bevédésére talán a legoptimálisabb harcos. Ennél már csak az lenne a legszebb ha megtermelt kézbe kapott ganüidek után is működne a követő
3, Chara-din óhaja: Olcsó kánter az első körökbe vagy leszedés, de mostanság a semmizés is kelleni fog úgy hallottam. Védelemnek ez is tökéletes.
3, Tiltakozás: Én egy kontrollba használok mindig legalább egy szett reakcókántert ráadásul ennek az áramlása kombóztatja a mutánsaikat is. Hibátlan.
3 Az istenek végzete: Lassan már csak arra jó, hogy 0 költségű lapot akadályozzunk meg vele de ki ne szeretne ilyen lapokkal játszani? Azt se felejtsük el, hogy az idézett lapokra is működik és nocsak, van neki is egy áramlása. Micsoda véletlen
3, Burástya szaporítótelep: Ez csak a dekk egy minimális pörgetésére szolgál, de jó lehet akár az Ősi igék idézőjéhez zsz-nek áldozni vagy, ha gyűjtőnkbe van Tron'dar akár magára is rakhat dermesztést, hogy a jelzőiből visszavegyük a kezünkbe. Legrosszabb esetbe, ha pápánkhoz nincs mit visszakevertetni asztalról ő is megteszi. Azt ne felejtsük el a tokennel nem működnek ezek a kevergetős cuccok, mivel ott nem keverünk paklit.
3,Eltörlés: Eddig is erős leszedés volt, de az oltalom után ez még jobban felértékelődik majd. Azt se felejtsük el külön kombózik a mutánsainkkal mivel ellenfelünknek paklit kell, hogy keverjen a lövés után. Ennél optimálisabb leszedést nem is találhatnánk ki a paklinkba.
2, Szirén dal: Utolsó két lapnak ezt azért választottam, mert az elején jó ha mindent megteszünk, hogy bevédjük a lapjainkat amik utána iszonyat előnyt termelnek ráadásul ez is igen jó kánter lesz az oltalmak ellen.
Ennyit a pakliról, ha van bármi észrevételetek, mit hagytam ki vagy ti hogyan raknátok össze, mit változtatnátok nyugodtan írjátok meg. A legoptimálisabb úgy lenne ha még egy szett mutáns be bírnánk rakni, de én már nem találtam olyat, ami igazán jó lenne. Esetleg az El Condor Pasat még ki lehet próbálni a Sziréndalok helyett vagy az Elenios papnőjét.
És tudjátok a hiányzó lapokat megtaláljátok a shopban