Jobb későn, mint soha! Tiltott mágiára.
Tartalom értékelés
Az értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Tiltott mágiára nézzünk egy drágító koncepciót, mégpedig az új a Jobb későn mint soha! szabálylappal. A Lassan járj! tiltott ezen a formátumon és ez nem véletlen. Ez a szabálylap is hasonló, de bizonyos értelemben talán jobb is mivel itt már a 3-as költséget nem drágítja, így nem kell a 4-es lapokat erőltetnünk az ellenfél meg nagyon jó eséllyel 3-as költségűeket már nem fog használni csak elvétve, mert ez még a mai metában is soknak számít. Mi azért ezt a 3-as költséget eltudjuk csalni 2vp1nekronos lapokkal is, így manát spórolva. Ráadásul ez a szabálylap termel nekünk egy manát is ha ellenfelünk ősmágiát játszik ki. Az oltalom se fog gondot okozni a paklinknak,valószínű hagyományos környezetben is elő fog kerülni ez a szabálylap egyetlen nagy hátránya a Semleges csatamező, ami itt tiltott. Nézzük is a dekket.
3 Mangorn manafaló*: A paklink sztárja. Mindig kezdő kézben akarjuk tudni, hagyi környezetbe tuti 4-et használnék Mardakor a bölcsel. Második körünkben kijátszva szinte fix létre jön a reakcióvédelemnek és a drágításnak köszönhetően és onnantól visszaadja magát lapban és ha ellenfelünk nem csinál semmit a manát is visszatermeli (J)-re. De ha csinálna is vele valamit a halálsikolynak köszönhetően úgy is manát termel és lapot húzat, így fix fent fog maradni. Drágítás mellett elég jónak számít az ingyen 4/4-es repülő lény, ami még Hegymélyi keltető ellen is terror az ősmágiának köszönhetően. De ha nincs szükségünk manára később akár manapusztításra is jó lehet. Ez egy bőven ritka szintű kártya és lehet lemaradt róla egy horgony is?
3 Goblin mágus*: Itt a másik ritka szintű nemgyakorink. Ezen is van egy reakcióvédelem, így miután megérkezett rögtön immunis a célzó forrásokra és manapság nem igen használnak tömegpusztító fegyvereket. A lapjaink Vp költségét helyettesíthetjük a segítségével csont elköltésével ezért kapott egy képességet ami passzivizálásra ad 2 csontot ami szinte vissza is termelte az árát. Vagy visszavetet egy lapot asztalról kézbe, ami drágítás mellett igen kellemetlen képesség. Főleg, ha arról van szó hogyha a saját Mangorn manafalónkat küldjük vissza vagy egy bármilyen lapunkat, aminek kijátszáskori képessége van vagy valami (J)-je vagy ne adj isten Halálsikolya is. Rengeteg kombó potenciál van benne, ha egy manafalóval jön, ellenfelünk fix azonnal be is dobja.
3 Ereklyefaló: A költsége adja magát a pakliba, persze ez nem feltétlen azt jelenti, hogy használjuk, de ez olyan behozhatatlan előnyt termel kijátszva, hogy muszáj kipróbálni. Van neki is természetesen egy reakcióvédelme és miután megérkezik már keresi is az Ősi tekercseket, amit ingyen kijátszhatunk. Drágítás mellett kirakni egy lényt, ami izommal 3/6 és egy tárgyat, amit P-re termeli nekünk kettesével a lapokat nagyon kemény a gyógyításról vagy a manatermelésről nem is beszélve. (J)-re azért még kérhetünk akár egy semmizéses tokent is. Kicsit ez a lap a Törpe hősre emlékeztet, ott is az volt önnmagában meccset nyert és ez az Ereklyefaló kicsit jobb a tekercsnek köszönhetően.
3 Ősi tekercsek: Nagyon sok csontermelés van a paklinkban, így akár költségből kijátszva is könnyen kitehetjük. Hasonló a képessége a nerfelt Ködszilánkéhoz, csak ez sokkal erősebb. Az első használat után olyan előnyt termel, amiből nehéz visszajönni ha meg véletlen leszedik vagy lekánterlik sokat nem vesztettünk, mert a költsége jó részét visszatermeli. Borsos a költsége, viszont nagyon erős kártya.
3 Mirg*: És végre Ő is megérkezik egy pakliba. 3 Zanszilánkért jön, ősmágiás, így Keltető ellen is jó, ha véletlen leszedik vagy megfogják ad nekünk 3 csontot jóformán az árát. P-re termel nekünk kettő csontot és vagy leszed egy lapot vagy dobat egyet. Lesz pakli, ami ellen nem jó ez a madár?? Egyszerűen se költségbe se sehogy nem igazán bírunk belőle rosszul kijönni.Egyetlen hátránya az lehet, ha leszedik ellenfelünk is 2 csontot kap, de ez legyen a legnagyobb baja.
3 Aranyfecske*: Mondtam, hogy sok csontermelésünk van, igaz ez egyben manatermelés is. Kijátszva ellenfelünk következő körét teljesen lefojtja és ahogy következünk lesz ne mulass. Rögtön feláldozva kör elején ad 6 csontot, amit ha egyből kijelenünk jóformán átalakít 6 manára, amiből egy ilyen pakliba tudunk pakolni bőven. Azt se felejtsük el a paklink elég nekronköltséges ez segíthet abban, hogy ne fogyjon el olyan könnyen, mert a nekront is átalakítja zanszilánká, ami elhúzódó játékban hatalmas segítséget jelenthet. Persze ezt is megtudják káneterelni, de akkor visszaadja az árát lelőni meg nem fogják tudni, mert immunis célzó forrásokra.
3 Zsebdimenzió: Hát ez a kánter ebbe a pakliba elég brutál. Mindössze 2zsz és 1 nekron a költsége, amit így a szabálylapunk nem drágít, ami azt jelenti, hogy extra olcsó. Örökre eltakarít egy lapot, ami köv körben húzatni is tud. Spoiler lap. Kicsit csodálkozom, hogy ez a lap egyenlőre bentmaradt ezen a formátumon. A sok csontermelésnek köszönhetően a költségét egyáltalán nem fogjuk megérezni főleg, ha egy Goblin mágus után érkezik, ami kánterlés meg laphúzás után visszaugrassza a kezünkbe. A Sziréndal lesz még ennyire erős ebben a pakliban, de az útközben tiltódott TM-ről.
3 Ellenvarázslat*: Még egy lapkánter, ami tökéletesen illeszkedik a pakliba. A játék legelején nem jó, de ahogy került egy-két lap bármelyik gyűjtőbe onnantól jóformán ingyen lapkánter, ráadásul költségből semmiz, ami rengetegszer jól fog jönni. Én nagyon szeretem ezt a kártyát sokszor nyert már meccset a cseles költségnek köszönhetően.
3 A kristálytorony őrzője: Csak azért van bent alapból, mert nagyon lényes a TM meta ezért minden ellen jó lesz elkérni egy lényt ráadásul asztalról van egy védelmünk is. Nem lesz pakli, ami ellen nem jó a keltető és börtön külön örülni fog neki használjuk csak bátran. Mellesleg nagyon olcsón jön egy nagy testtel, ha véletlen nincs csontermelésünk a Tekercs mellé azt is megtudjuk legrosszabb esetbe, hogy kérünk vele két kölyköt, hogy kövkörbe elszáljanak csontért.
3 iktioszaurusz*: Most jelent még csak meg és egyből bevetésre készen. Elég sok pakli ellen meg tudja nyerni a meccset, ha segítségével kirakunk még egy lényt és elkezdjük gyepálni ellenfelünket. Nagyon gyorsan kellene cselekednie, hogy ne haljon oda gyorsan, de ez drágító környezetben elég nehéz feladat. Persze lesz pakli, ami ellen nem olyan jó ott csak manát ad meg húzat, de ha tudjuk, hogy fix csak ennyire lesz képes pl: jobb későn, mint soha! ellen sideljük majd kifelé!
3 Tündér Mirca: Az elrontott költségének köszönhetően szinte ez is ingyen jön a paklinkba. Itt is ugyan az a helyzet, mint a kristálytorony örzőjénél. Nem lesz pakli ami ellen ne tudnánk ellopni valamit ráadásul ez azonnaliként is működik. Azt hiszem az utólsó évében bőven ki lesz használva ez a kártya.
3 Goblin bankigazgató: Minden pakliba kell némi erőforrás termelés az igazgató ebbe a pakliba pont azt csinálja amit kell. Kijátszásakor reakciódrágítva ad egy csontot és kör végén két lapot ez így eddig nem nagy szám, de ha dobunk neki egy 3-as költségű lapot ad nekünk 2 manát vagy 2 csontot ha kell a Tekercs mellé. Ne sajnáljuk dobáljunk csak, mert asztalról 2 manért lapot tud kánterelni, ami drágítás mellett igen jónak számít.
2 Árnyékgólem: Nagyon sokoldalú lap iszonyú sok lehetőségel. Mivel másolja a kijátszáskori képességeket is, így nem tudom van e lapunk, ami mellé nem jó. Manafalóval ez is brutál jól működik, de igazából bármelyik lapot lehetne írni. Megoldani se könnyű, mert 2-ért visszaugrik kézbe ez is önnmagában tud meccset lehozni. Ha valaki nem szereti annyira az Ezer éves horgonyra* ki lehet cserélni, amiből úgyszintén csak kettőt használnék nekem egyébként az szinpatikusabb lap bele, mert tényleg elég sok a nekron költség és ez a lényes környezetet szó szerint szénné lövi, de ellenfelünket is gyorsan képes agyonlőni.
3 Moa robolip*: Tökéletesen illeszkedik a paklinkba és a meta mellé is. (J)-re leszed akár két lapot (vagy magát is) és S-re manát pusztítgat, igaz zsz-ért, de jó eséllyel lesz csontunk mellé. Ez drágítás mellet extra jó, én mindig meglepődök milyen jól működik ez a lap a versenyasztalokon.
3 Moa tudásőr: Elég kemény ez a kánter. Kicsit drága de nekünk pont jó lesz ez a 2Vp1 zsz. Oltalommal lapot kánterel, ami utána asztalról brutál előnyt termel, ha fent marad. Nem elég, hogy (J)-re moát vetet vissza gyüjtőből még egy sima P-re aktiválást kívánó képességet hoz létre egy gyűjtőben lévű lapunkról. Ha már csak egyszer eltudunk vele játszani egy laphúzást vagy bármit jó eséllyel nyertünk és ezt nagykörönként meg tudja csinálni.
3 Moa daraboló: Nem is tudom kell-e erről a lapról ebben a pakliban mesélni.
3 Defektes robotkutya: Meglepően jól tud működni ez a lap, ha lényes a környezet márpedig itt az lesz. Akár az első körben 1-ért kiröppenve oda tud pörkölni egy 7-est ellenfél körére. Ha meg kicsit később érkezik és ellenfelünknek van egy nagy lénye az őrposztban könnyen oda is halhat tőle. Nagyon nehéz lesz megoldani, ha lényekkel akarják eltakarítani.
A pakli ennyi lenne. Minimális varázslat van csak benne így, hogy tiltott lett a Sziréndal. Akinek szinpatikusabb az Ellenvarázslatot simán kicserélheti Kelegishre, de ha több varázslatot akartok próbálgatni akkor pl az Agytaposás is tökéletes bele. Rengeteg 3-as költségű lap van, amit ki lehetne próbálni benne nem egy bonyolult vele a játék, de bőven van benne kombó potenciál. Ha valakinek hiányozna belőle lap a shopba megtaláljátok őket.
Jobb későn, mint soha!
3 Mangorn manafaló
3 Goblin mágus
3 Ereklyefaló
3 Ősi tekercsek
3 Mirg
3 Aranyfecske
3 Tündér Mirca
3 Zsebdimenzió
3 Ellenvarázslat
3 Goblin bankigazgató
2 Árnyékgólem
3 A kritálytorony őrzője
3 Iktioszaurusz
3 Moa robolip
3 Moa daraboló
3 Moa tudásőr
3 Defektes robotkuty

