Homok mező KÁOSZ formátumra
Tartalom értékelés
Az értékeléshez bejelentkezés szükséges!
Homok mező Káosz formátumra
Az egyik kedvenc paklimat szeretném most bemutatni kivételesen káosz formátumra, mivel úgy fest egyre többet szerveznek most ezekből. A régebbi játékosok nagyon jól ismerik ezt a paklit, ezért ez inkább az új játékosoknak lesz érdekes. Rengeteg versenyt nyertem vele totálra fejlesztettem, teszteltem egy nagyon erős pakliról van szó elég sokáig uralta a verseny asztalokat, így egy tökéletes választás lehet egy hagyományos káosz formátumra. Legjobb mezővel összerakva, de össze lehet 5 laposra is, ekkor a legjobb választás mellé a Terrgath. Nézzük akkor mitől homok mező a mező.
3 Homokféreg: Brutál lapelőnyt és egy kis manaelőnyt képes termelni, ha létrejött. Kijátszásakor játékba rak nekünk egy bármilyen homok nevű lapot. Ha piramist rakunk ki az tovább keres, ha meg bármelyik másik homok lapot azok meg cantripek. Ez az egy-két lapelőny olyan zavaró lesz már az első vagy max 2. körökben, hogy ellenfelünk már ott úgy fog állni, hogy jó eséllyel kikapott. Azt se felejtsük el asztalról még lő 4-et bármilyen célpontba ez hasznosnak fog bizonyulni a versenyasztalokon főleg, ha egy perzselő homok amúgy is csipegeti ellenfelünk életpontját.
3 Perzselő homok: Egyszerű lap, mint a faék. Akár védekezésből is kijátszhatjuk ingyen, de egy manáért se rossz azonnal huzat és onnantól igen csak megkeseríti ellenfelünk életét. Kettőket sebez minden egyes kijátszott lapra és arra figyeljünk, hogy nem csak sikerest néz! Ha már kint van egy vagy akár kettő darab elég annyit csinálnunk, hogy megkánterelgetjük ellenfelünk lapjait és így is odahal szép lassan anélkül, hogy csinálnánk valamit. Igazán gusztustalan lap szerintem és ugye a féreg is játékba rakhatja, ha ez kell. Ezért sem nehéz belőle kirakni akár több darabot is egy játékban.
2 Bim,nyugati homokdzsin: Ez az amivel nem játszanék alapból csak egy darabbal, de kell belőle a minimum kettő, mert ha ellenfelünk van olyan okos és esetleg rámegy arra, hogy a Homokféreg alól kiszedje a homok lapokat, így a paklinkba elő tudná idézni azt, hogy a féreg által húzunk egy blank lapot, mert nem marad mit vele keresni. De így 8 kereshető lapunk van ha kiszed 7et még mindig marad egy dzsinünk legrosszabb esetre így ezt az opciót passzolni fogja. Maga a lap nem túl erős 1zanszilánk 1 nekronért huzat egy lapot azonnal vagy, ha picit elhúzodott a játék akkor akár nagyot is tud szólni. Egy lapból 3-at húzni mindig nagyon erős, és persze a féreg is játékba rakja, ha kell és ezután költhetünk 2 VP-t. Meccsfordító is tud lenni, ha esetleg rosszabul állnánk.
3 Tilretas homokpiramisa: Amikor először megláttam ezt az épületet tudtam baj lehet belőle. Az, hogy valami nullára tud olcsóbbítani kegyetlen erős ráadásul az alapköltsége is iszonyat olcsó 1zanszilánk és kijátszásakor még keres is egy nekronos lapot! Mi ez, ha nem brutál? Írdatlan pörgéseket lehet vele produkálni, ha ellenfelünk nem ezt a lapot fogja egyiknek kiszedni a 7-ből azt fogja nézni, hogy játszogatunk magunkba. Ha pl egy féreg kereste majd játékba rakta onnan még játékba rakhatunk egy 1VP1Nekronos lapot, amivel tovább zavarhatjuk ellenfelünket mert ugye nullára tudjuk olcsóbbítani. Ez a pakli ahhoz képest, hogy egy igazi kontroll brutál pörgéseket tud produkálni.
2 V'cz, a remete: Nézzük is a piramis miatt most a nekronos lapjainkat és az általa legerősebb kereshető lapunkat a remetét. Ez a piramis után simán egy nekronért kijön és utánna minden egyes körünkben egy nekronért megkeseríti ellenfelünk kezét. Nagyon jó esélyen már az első körtől munkához fog látni és ha ellenfelünk nem tudja megkánterelni vagy leszedni azonnal a 2.nekronköltés után olyan lapelőnyt termel, hogy bőven elég lesz a győzelemhez. Kapott egy apró nerfet, de ettől még ugyan azt fogja tudni: Dobat, dobat nyer. A 3. darabot rakjuk be sidébe ha esetleg kiszednék alapból őket mert jó esély van rá.
3 Immunis krakoch: Mindenki imádott krakocha. Egyik kedvenc ultraritkám volt. Lejött senki nem tudja megoldani. Hálós mindenkit agyon űt még az ellenfelet is. A forrásimmunis háló írtózatosan erős és nagyon zavaró főleg, ha van közbe egy lény aki kőkeményen dolgozik mellette. Nagyon sokan ezt fogják kiszedni a 7lap közül mert nem tudják megoldani, de ez egyáltalán ne zavarjon minket, mert legalább bentmarad a paklink többi kombós része .A legnagyobb szerepe igazából ez a paklinkba. Ez is kapot egy kissebb nerfet de ettől asztalról ugyan azt tudja, amit tud.
3 Tleikán manapilon: Teljesen ingyen háló rezisztenciával kijátszásakor azonnal huzat és tud olcsóbbítani is akár. Nagyon pörgeti a paklinkat a háló minket is zavarhat de mi bőven fel tudjuk áldozni zsz költségnek és a paklink másik kombo pillér alapja. a nekron költség és az olcsóbbítás miatt.
3 Teknősök bölcsessége: Először azt hittem amikor megláttam ezt a lapot, hogy ez biztos csak egy elírás lehet, hogy mit tud ez a lap. Értem én hogy ez teknősbe nem volt erős tesztelésen, de ha kijön mondjuk egy pilon az első körben, aminek fix dobunk nekronnak 3 varázslatot onnantól már csak egy ingyenen zsz-es lapot kell kiraknunk, hogy kitudjuk játszani akár első körbe, amiből azért játszunk bőven. Plusz egy VP rá reagálni ami szinte fix létrejön első két körben és indulhat a mulatság. Volt egy idő nerf előtt hogy 5 varázslatra működött mondanom se kell...így is brutál erős. Ha mellékesen eldobatták így jártak, úgy sem vagyunk laphátrányban. A lény leszedős képességét nem fogjuk használni vagy csak nagyon extrém esetbe. A pakli igazából ezért ennyire erős, mert tudunk epíteni a homok cuccokra erre a teki varázslatra és a dekkek 90%-a a karokochot is képtelen megoldani így ebből a 3 lehetőségből kell, hogy válasszanak. És akkor még bent maradtak a játék topp kánterei is amiket nézzünk is meg.
3 Jégkornis: A legtöbbet a nulláért azonnalit fogjuk használni a képességeiből amiért kapunk egy ingyen zszt is asztalra vagy a 3-ért húzunk azonnal két lapot! Picit is elhúzódó játékba ez nagyon hasznos lesz és mondanom se kell olcsobítja a manapilon így akár 1ért húzzuk a lapokat. Meccseket fog nyerni ez a képessége.
3 Gárdakapitány: Ugyan az a szitu mint a Jégkornisnál. Nulláért azonnalit fog legtöbbször vagy 1-ért lényt, és 3 manáért, úgy szintén 2 lapot ad és a pilon is olcsobbítja igaz itt a háló be fog zavarni a második kijátszott tárgy előtt amit termel de ettől még ez is játékot tud nyerni, ha úgy van, mellesleg ilyenkor már szépeket is ütöget.
3 Enkala szolgája: Ez a kánter mezőbe annyira gusztustalan hogy sokan ezt fogják kiszedni annyira undorodnak tőle. És ez nem is csoda. Igaz, hogy ez 1-ért jóformán egy max 1-es lapot fog megfogni ami káoszon azt jelenti a lapok 80%-át, de miután asztalt ért joformán azt tudja hogy nyertünk. Ellenfelünket innentől 1zszel fogja bedrágítani, ami nekünk azt jelenti, hogy szabad a rablás. Beleszólás nélkül fogunk tudni azt csinálni, amit csak akarunk. Ami egy ilyen pörgős mezőnél azt jelenti, hogy nyertünk. Ez nagyjábol egy kánter és nyerés egyben sokszor akár üresbe kirakva is jó lehet mellékesen védekezik is, igaz ilyenkor fel kell áldoznunk.
3 Abszolút preventálás: Az egyik legjobb isteni kánter nulláért. Káoszon nagyon nagy eséllyel fog ez nulla költségű lapot kánterelni, ami után cantrip. Egy nyeréshez akár egy ilyen apró lapelőny is bőven elég lehet.
3 A gyenge ereje: Ez is nulláért az első 3 körben kénterel varázslatot, de ennek nekünk elégnek kell lenni, mert addig nyerni akarunk. Ha nincs szükségünk rá simán elhúzhatjuk egy lénybe lőve, ami pörgeti tovább a paklinkat.
3 Villámhorgony: Mondhatom nyugodtan, hogy a legjobb nullás reakciókánter, ami tárgy alapú és nulláért kijátszva cantrip ez is és még sebez is. Iszonyat sok inkorrekt lap van ebben a dekkben mellékesen ez is ad még egy zsz-t asztalról és köteléknek is jó lesz. Nem véletlen, hogy szükség volt a rotációra már.
3 Zu'lit kastélya: Védekezésből vagy egy zsz-ből (ami építhető is) egy forrás kánter. Nem tudom kell e róla többet írni mennyire erős, mellékesen tudunk kérni belőle utána egy elektrogömböt ami hasznos is lehet. Ha nem szeretnétek ennyi kánterel játszani, mert pl kezdő kategóróriában nincs annyi kontroll ki lehet cserélni Halászatra vagy A harc elcsitulra.
3 Őshangya ostromgép: Úgyszintén egy egy zsz-es épület kánter, ami egy másik kontrollt egymagában megver, ha asztalt ér. Miután kántereltünk vele és ha nem kockáztatunk, hogy megpróbálunk vele egy nullás költségü lapot dobatni, hanem adunk inkább egy quwargot ellenfelünknek, kövi körtől dobatunk egyes költségü lapokat szinte fix nyertünk. Érdekes, mert a pakliba elég sok elágazás van a nyerésre plusz vannak olyan kánterek is amik akár önnmagukba is képesek nyerni.
2 Harci zene: Ez kicsit speciálisabb kánternek tűnhet pedig nem az! Simán 0-ért meg fog egy 0-ás lapot, ami már bőven elég, de ha van lényünk akár leszedni is tud vagy gyógyítani is, ami már sokszor mentette meg az életem. Nyugodtan használjuk nem lesz vele semmi problémánk van lényünk bőven elég.
3 Rozoga lebúj: Ezt szerintem bőven lehet számolni egy kánternek mert ellenfelünktől ki fog szedni egyet, amit mi utána elhúzunk. Két kontroll elleni meccsnél egy ilyen bőven elég lehet a játék elején a győzelemhez. Ha meg pechünk volt legalább láttuk a kezét, hogy jó eséllyel pöröghetünk tovább és kaptunk egy zsz-t asztalra. Egy kéz nézés nagyon sokat segíthet a nyerésbe nekünk, lehet érdemes lenne csinálni egy ilyen tokent a jövőbe.
3 Lohd Haven vaházslata: Ezt a lapot rajtam kívül szinte soha senkit nem láttam játszani pedig szerintem iszonyat erős. Ősmágiás egyért jön, de egyet vissza is ad és azonnal huzat egyet semmibe nem került! Innentől viszont vagy csak simán feláldozzuk zsz-nek plusz pörgette a paklinkat vagy lent marad és ellenfelünk már az első körbe eldöntheti, hogy levon 5 életpontot vagy eldob egy véletlenszerü lapot. Ingyen ez bőven jó biznisz és a célja a paklinkba az is volt, hogy a pilonnak kiégetet 8 lapba azért legyen elegendő varázslat a teki bölcsesség mellé.
1 Rücskös látógömb: Nem tudom mennyire kell erről a lapról irni. Nulláért minden saját körünkbe huzat majd egyet, ad egy zszt ütöget és ha kell újrahasznosít vagy a saját dekkünket tölti vissza. Sidébe lehet még rakni belőle mert 7.lapnak jó esélyel ezt fogják kiszedni.
3 Fluxusgenerátor: Utolsó és egybe egyik elegerőssebb lapunk egy ölést hagytam ami írdatlan lapelőnyt termel ha nem kezdenek vele valamit. Ez is iszonyat drága építményként mindössze egy zsz és ha kijöt köteléknek mindjárt ad nekünk két lapot plusz minden ellenfelünk körében még egyet. Ez nagyon gyorsan pontot tud rakni az i-re nagyjából elég neki két kör vagy ha épp nem az ölésre tudunk rámenni a szikrák segíteni fognak nekünk a cantrip lapok visszaugratásával kezünkbe lapelőnyöket termelve. Nagyon sok oldalú kártya egy lényes dekket önnmagába is képes elrakni pl.: egy teknőst amiből biztos lesz.
A pakliról ennyit, nagyon sokféleképp össze lehet rakni egyébként nem a legegyszerűbb játszani vele, de ha rászántok 2-3napot bele lehet rázódni. Többen próbálkoztak zöld helyett kékkel de ez sztem erősebb főleg hogy a Leira totál tiltó listán van. Ha van mellé egy jó kis side kizártnak tartom hogy ne top eredményt érjetek el vele ha valakit ez is érdekel kommenteljetek vagy irjatok privátba és segítek. A végére leírom a Terrgathos verzió listáját is. Köszi a figyelmet a hiányzó lapok a shopban megtaláljátok.
Terrgath:
3 Homokféreg
3Tilretas homokpiramisa
1 Bim, nyugati homokdzsin
3 Perzselő homok
1 V'cz a remete
3 Immunis krakoch
3 Tleikan manapilon
3 Teknősök bölcsessége
3 Jégkornis
3 Gárdakapitány
3 Őshangya ostromgép
3 Zu'lit kastélya
3 A gyenge ereje
3 Rozoga lebúj
3 Fluxusgenerátor
3 Lohd Haven vaházslata
3 Abszolut preventálás
3 Villámhorgony