Hajókázzunk
Tartalom értékelés
Hajókázzunk.
Újabb paklit mutatnék be nektek, mégpedig egy épületes kontrolt Weerd, az admirálissal. Ezt inkább amatőr vagy kezdő kategóriára ajnánlanám, de természetesen profiba is meg lehet próbálni. Nem egy szokványos Aszphaltos verzió, itt inkább kevesebb hajóval játszunk viszont annál erősebbekkel. Igaz nincs alapból építőnk, de játszunk lényekkel bőven viszont cserébe az admirális megvéd minket a kánterektől és a lopásoktól, amire a hajóink a leginkább allergiásak. Kevesebb a lopás jelenleg a játékba, de ami van azokat azért bőven használják pl: Mestertolvaj, Mutáns szirén, Káoszangyal, Tündér Mirca és még sorolhatnám.
Na de nézzük is a dekket, kezdjük az építő lényeinkel:
3 Sir Prat, az építész: a paklink lebrutálabb építésze és erőforrása egyben. 3-ért igaz drága kicsit, de úgy ellenfelünknek megfogni is nehezebb, viszont a költségét tudjuk hajók semmibedobásával helyettesíteni vagy kisemmizni a gyűjtőnkből, ha esetleg nem az első két körben játszuk ki és, ami utána jön az teszi igazán brutállá. A paklink úgy van összerakva, hogy fix 3 lapot fog húzatni nem kell tartani tőle, hogy dobni kell neki és, ha életben marad egyből fel fog tudni húzni nekünk egy bármilyen épületet. Jó esélyel tudunk nyerni, ha létrejött.
3 Rohamozó ork: Ezt a kis orkot akkor is ki tehetjük nyugodt szívvel az első körben, ha mi kezdtünk nem sok védekezés van ellene, ami megoldja a semmibe. Fontos, hogy általa van lény alapú kánterünk, így Sis Prat se dobatja el és építeni is tudunk vele.
3 Ork fedélzetmester: Nem vagyok oda az orkokért, de ez egy épületes hajó pakli fedélzetén elég jól muzsikál. Kijátszásakor cantrip. Ez egy építő lénynél elég fontos és pluszban, ha van hajónk J-re lapot is tudunk lőni vele. Mi ez, ha nem színtiszta lapelőny? Pluszban még K-ra semmizgetni is tud, ami a mostani versenykörnyezetbe elmaradhatatlan.
3 Ostoba yeti: Ingyenes építő lény, ami anti-mágiázik és fel is támad külön jó zsz-es épületekkel! Az anti-mágiának köszönhetően valószínű laphátrányunk se lesz belőle és, ha kell hordázni is tökéletes. Akár, hogy is nézem ez jobb mint ha egy lap eldobásával kérnénk helyette egy szellemszolgát.
3 Womath csorda: Igaz drága ez a lap, de ősmágiás viszont fix nem kell félni, hogy a befektetett 3 manáért nem kapunk semmit. Szinte fix létrejön és azonnal ad 3 potenciális építő lényt nekünk, ráadásul saját magát izommal. Miután kihasználtuk lényeinket, hogy építkezzenek lapleszedésekre is fel tudjuk őket használni, persze miután kiosztottunk a bornyúkkal pár életjelzőt. Érdemes kipróbálni nem fog csalódást okozni!
3 T'vanis, az építőmester*: István a legjobb kőműves, akit ismerek. Ha van kezünkben mellé elég hajónk, akár ingyen tudunk vele kánterelni egy varázslatot vagy reakciót és miután megérkezik egymaga felhúz egy egész rezidenciát. Ne felejtsük el védekezik és sokszor önmagába is meg fogja érni kijátszani ne várjunk vele feltétlen, hogy kántereljünk.
2 Trikornis*: ez is az a kánter ami repül, laphátrányból nem tudunk belőle kijönni és, ha megérkezik nem csak építeni jó, de még plusz manát is termel nekünk. Teste se olyan kicsi, ha ütni kell vele.
3 Ragálymester: Nem árt, ha van egy szett azonnali kánterünk. Ez sajnos nem repül, de ad egy zszt asztalra vagy akár egy kör múlva be tudjuk fogni építeni. Sajnos jobb nincs a színekből, de azért megteszi ez is.
Ezek lennének a lényeink nézzük is a hajókat.
3 Balsors: Ez leginkább dobatni van bent, kevés kánterel játszunk, így ezzel ellenfelünktől is ki tudunk csípni egyet akár. Ha nem tudunk kezdeni akkor is nagyon jó 6 lapból mindig jó egyet dobatni az 5-ből, de Sir Prat és István mellé is kiválló csak, hogy több épületünk legyen.
3 Cikázó fregatt: Ez az apró vitorlás leginkább a zsz-ek miatt van bent meg az említett két kalandozónk mellé, hogy jobban működjenek, de egy buborékváros mellé is tökéletes. Igazából egy ingyenes cantrip lap, ami akár egy flottához is hozzásegíthet de egy Trikornist is olcsóbbíthat.
3 Varázslathárító korvett*: Eredeti neve "Zantörő". Na ez a hajó igen brutál bizonyos lapokkal a paklinkból. P-re egy forrást kánterel ez már nem rossz, viszont kijátszva vagy húzat egy lapot vagy létrehozza az építő lényeink kijátszáskori képességeit. Ez igen! Ha pl egy Sir Prat építi mindjárt húzunk újabb 3 lapot vagy, ha egy womath csorda akkor ad újabb két borjút és az előzőeknek kioszt 4 izmot pluszba. De a sima cantrip lényekkel sem utolsó. Ez biztos játékot nyer, ha bármilyen formában létrejön.
3 Nehéz harci fregatt: A játék egyik legerősebb lapja most. Kétszínű így könnyebben befér bárhova és hajó, így levakarni is sokkal nehezebb ráadásul van kántervédelme is és saját körben még aktivizálni is tudja magát, ha próbálnák valahogy leszedni. Játékost ölésre is és lények kiírtására is brutál erős. Nagyon gyorsan pontot rak a játék végére, ha nem tudják valahogy megoldani.
3 Kirak-din csillaghajó: Nagyon drága, viszont a paklinknak nem kell, hogy problémát jelentsen. Miután kijött lehet egyszerűbb lenne azt leírnom mit NEM tud annyi mindent csinál. Van egy kántervédelme és miután el kezd működni ez erőforrás, lapleszedés és akár ölés is egybe. Ezt mindig látjuk épp mire van szükségüng. Arra viszont nagyon figyeljünk hogy a K-t lapáldozásra újra ki tudjuk sütni én sokszor beleszaladtam tesztelésen, hogy pillanatok alatt ki tudja nyírni ellenfelünket.
3 Süllyedő hajó: Ez meg a játék legjobb erőforrása jelenleg. Nem elég, hogy a költsége csak 1 zsz és asztalról folyamatosan húzat, de ha véletlen levakarják vagy megkánterlik jelenésre is tudunk húzni vele. Szerintem ez a lap nerfért kiált annyira erős.
2 Rakon Végzet: Nem hiszem, hogy ezt a hajót megkánterlik, mert akkor mindjárt termelt két lapelőnyt a kompenzációnak köszönhetően. De ha létrejön valószínű úgy se járnak jobban, mert S-re aktivizál és izmokat osztunk ki és vagy újra építkezhetünk vagy hordázhatunk is akár. Tudunk J-re egy hajót is másolni, ami bizonyára hasznos lesz a játék folyamán.
3 Buborékváros: Érdekes épület, hajó is építheti. Védekezésből egy varázslatot kánterel ez szerintem ritkán fog előfordulni, viszont ha van bármilyen hajónk lapot kánterel. Legtöbbször az lesz, hogy egy hajó passzivizálásával megfogunk vele egy lapot jóformán ingyen. Ez elég jól hangzik az S-re semmizés meg egy nagyon hasznos bónusz.
3 Szabotőr hajó: Igen ez egy plusz szín Mardakorral, de ezt nem lehet kihagyni. Az Ősmágia tornya óta tudjuk milyen az egy építős ősmágiás lapkánter. 10 pontos.
1 Számkivetett mardakor: Erről nem igazán kell tudni semmit csak annyit, hogy egyértelműen erősebb annyival a fehérnél hogy ez kétszínű így több helyre tudunk berakni vele plusz színt. Ítt a szabotőr hajót tettük be vele.
Ennyi lenne ez az épület pakli nem mondom, hogy a legkönnyebb játszani vele de érdemes próbálgatni. Épületekből a prémiumok vannak benne azok szinte dolgoznak maguktól nem a flottára épít a pakli, mert valószínű hamarabb fognak nyerni a képességeiknek köszönhetően, de az is bőven benne van, hogy a flotta is össze jön. Annyira kell figyelni a lényeinket jól meg kell gondolni melyiket milyen sorrendbe játszuk ki, hogy a legtöbbet ki tudjuk hozni a kezünkből. Reméljük ezzel a dekkel is kapunk visszajelzéseket, hogy top eredményeket értetek el vele.
3 Sir Prat az építész
3 Rohamozó ork
3 Ork fedélzetmester
3 Ostoba yeti
3 Womath csorda
3 T'vanis, az építőmester
2 Trikornis
3 Ragálymester
3 Balsors
3 Cikázó fregatt
3 Varázslathárító korvett
3 Nehéz harci fregatt
3 Kirak-din csillaghajó
3 Süllyedő hajó
2 Rakon végzet
3 Buborékváros
3 Szabotőr hajó
1 Számkivetett mardakor